راهبرد مشارکت سازمان غذا و دارو
سازمان غذا و دارو در راستای انجام ماموریت سازمانی خود تلاش می کند با برنامه محوری، نگاه سیستمی و توان کارشناسی ،  خدمات باکیفیتی را به طرز شایسته و در چارچوب وظایف قانونی خود به هموطنان عزیز ارائه نماید.چشم انداز سازمانی ما آن است که  همواره بعنوان یکی از بهترین سازمان ها در خدمت رسانی نزد مردم شناخته شویم. ارائه خدمات علمی ، دقیق ، کارشناسی ، به روز و صادقانه در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صدر ارزش های سازمانی ما قرار دارد.
هر سازمانی در راستای تحقق اهداف، اجرای ماموریت ها و ارائه خدمت به مردم نیازمند توجه تام مخاطبان خود می باشد. بدیهی است بدون توجه مردم و بدون دریافت بازخورد های حاصل تعاملات دوسویه ، انتخاب راهبرد های ارائه خدمت، سخت و ناممکن می گردد. به بیان دیگر ارائه خدمت به نحو شایسته زمانی امکانپذیر است که مخاطب، میزان رضایتمندی خود را از دریافت خدمات اعلام ، تعامل و مشارکت خود را کامل نماید. سازمانی در ارائه خدمت موفق تر است که بتواند نظرات، پیشنهادات و انتقادات مخاطبین خود را دریافت و بر اساس آن راهبردهای مناسبِ جلب رضایت را در چهارچوب قانون اتخاذ نماید.
در این راستا و به منظور جلب مشارکت های مردمی سازمان غذا و دارو برخود لازم می داند نظرات، پیشنهادات و انتقادات آحاد مردم بویژه از سوی نخبگان، متخصصین ، صاحب نظران، مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرائی عمومی را گردآوری و راهبردهای منتج به افزایش کیفیت خدمات را تدوین نماید. سازمان غذا و دارو تعامل و تبادل اطلاعات با آحاد مردم و دستگاه های اجرائی را در سرلوحه کار خود قرار داده است. کلیه دستورالعمل ها، قوانین و مقررات، فرآیندهای سازمانی ، آمارنامه ها و سایر اسناد مرتبط با مخاطبین سازمان در پورتال سازمان قرار داده شده اند.  هموطنان عزیز می توانند از طریق لینک های تالار گفتگو وفرم نظرسنجی و نیز شبکه های اجتماعی سازمان با ما در ارتباط بوده، ما را از نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود آگاه سازند. همچنین برای آگاهی از آخرین اخبار و اطلاعیه های سازمان به صفحه اول پورتال سازمان غذا و دارو مراجعه نمایند.