آشنایی با روابط عمومی
برقراری ارتباط در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان و همچنین زمینه سازی برای دریافت انتظارات و خواسته های مخاطبان برای حرکت در مسیر آن است .به عبارت دیگر روابط عمومی هنر مردم داری است .روابط عمومی تمامی تلاش خود را معطوف تنظیم روابط سازمان و مردم می کند، هوشمندانه سعی می نماید اهداف و برنامه ی سازمان با اتکاء به اصول اخلاقی و رسالت حرفه ای در قالب کار برنامه ای در جهت تحقق و حفظ منافع سازمان و مردم بکار بندد. وظایف روابط عمومی برقراری ارتباط صحیح و منطقی و اصولی با مخاطبان و همچنین اطلاع رسانی شفاف و روشن و دریافت انتظارات و خواسته های مخاطبان با بکار گیری روش و فنون مختلف می باشد  و در این راستا اداره روابط عمومی سازمان غذا و دارو، عهده ‌دار ایجاد، تسهیل و توسعه تعامل سازنده بین کارکنان، مدیران و مخاطبان بیرونی سازمان بوده و تلاش دارد ضمن ایجاد اعتماد، همگرایی و جلب مشارکت آنان، نقش مؤثری در توسعه و ارتقای جایگاه آن ایفا نماید.
این واحد با ایجاد و تقویت ارتباطات درون سازمانی وارتباطات مردمی و اطلاع رسانی و اطلاع جویی شفاف در جهت تامین نیازهای افکار عمومی و مدیران آن گام برداشته و با بهره‌گیری از ابزارها و فنون ارتباطی نوین، تلاش دارد خدمات خود را به آحاد جامعه و رسانه‌های ارتباط جمعی ارائه نماید.
ما در روابط عمومی سازمان غذا و دارو  با الهام از اصول متعالی مکتب اسلام و اخلاق حرفه ای به این ارزش‌ها پایبندیم.
  • صداقت، امانتداری و رازداری.
  • توجه به کرامت انسانی و رشد معنوی کارکنان و مخاطبان.
  • اهتمام ویژه به اطلاع‌رسانی منصفانه و حفظ مصالح و منافع عموم.
  • نظم‌گرایی، وقت‌شناسی و احترام به قوانین و مقررات و ضوابط.
  • ارج نهادن به نیروی انسانی شایسته با نگرش دانش‌محور در فعالیت‌های حرفه‌ای.
  • حفظ آبروی افراد و رعایت حریم خصوصی در اطلاع رسانی و اطلاع یابی.
  • ​​​​​​​فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، در راستای سیاست های سلامت محور سازمان با هدف آگاهی عمومی و ارتقاع سلامت جامعه.         
 
 
 
مخاطبان روابط عمومي:
 

 
عمده فعاليتها
  1. ، ایجاد زمینه های لازم برای تعامل سازنده با اصحاب رسانه.
  2. حضور فعال رسانه ای به منظور جلوگیری از برخوردهای انفعالی با رسانه ها در حوزه فعالیت سازمان.
  3. زمینه سازی به منظور اصلاح رفتار و فرهنگ عمومی در عرصه غذا و دارو در جهت ارتقاء سلامت آحاد جامعه.
  4. همکاری و هماهنگی با مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور برنامه ریزی و ارتقاء اطلاع رسانی در بخش سلامت و فرآورده های سلامت محور.
  5. استفاده از رسانه ها و فناوری های نوین علی الخصوص شبکه های اجتماعی داخلی همچنین تقویت و به روز رسانی تارنمای سازمان در جهت بهبود اطلاع رسانی به مخاطبین.
  6. دریافت نظرات مردم، همکاران بویژه معاونین و مدیران غذا و دارو دانشگاهها از طریق نظر سنجی نوبه ای و تحلیل آن و ارایه نتیجه به مدیران سازمان جهت ارتقاء عملکرد سازمانی.
  7. همکاری و هماهنگی با کلیه مدیران سازمان برای ایجاد فضای انتقال آزاد اطلاعات به مخاطبین و به روز رسانی این اطلاعات.
  8. مدیریت کلیه مراسم ، همایش ، گردهمایی و نظایر آن با هماهنگی ادارات کل مربوطه.
 
  1. تبليغات وبرنامه های فرهنگ سازی از طریق صدا و سيما، خبرگزاریها و مطبوعات و پتانسیل های تبلیغاتی
  2. صدور مجوز و هماهنگی و کمک در برگزاري همايشهاي و نمایشگاههای تخصصی و مراسمات
  3. ارتباطات درون سازماني و انجام فعاليتهاي فرهنگي در داخل سازمان
  4. ترويج  روحيه برخورد مناسب كاركنان با ارباب رجوع
  5. كنفرانس خبري رئیس يا معاونان سازمان
  6. تبليغات محيطي
  7. روابط عمومي الكترونيك
  8. مديريت پویای پورتال سازمان
  9. ارتباط با رسانه هاي نوشتاري شنيداري و ديداري
  10. نظر سنجي و مطالعات اجتماعي در داخل يا بيرون سازمان
  11. مشاوره به رئيس سازمان براساس اطلاعات موجود براي بهبود جريان تصميم سازي
  12. آرشيو و طبقه بندي هدفمند اطلاعات و نشريات و اخبار
  13. ايجاد بانك اطلاعات الكترونيكي
  14. افزايش كيفي و كمي اخبار